Sunday, July 18, 2010

Short Trip to Melaka - Wonderland Theme Park


Oleh kerana weekends akan datang sehingga awal Ramadhan agak busy, aku buat keputusan untuk ke Melaka untuk memenuhi sebahagian dari aktiviti cuti kahwin. Yes, aku dah kahwin (kepada sesiapa yang bertanya). Idea bidan terjun, buat keputusan sehari sebelum bertolak.

Jadi kami bertolak pagi dan tiba di Melaka selepas tengahari. Petang terus pergi ke Wonderland Theme Park di Ayer Keroh. Excited datang sini dengan harapan taman ni lebih baik dari yang lagi satu. Sampai sahaja kat sana pengunjung sangat sangat lah...... tak ramai. Ini first time dapat park kereta secara legal paling dekat dengan kaunter tiket. "Taman ni buka ke tak?", aku tanya sendiri sebab sangat banyak parking kosong. Harga tiket RM26 on weekdays dan RM30 during weekends. Ada 16 rides tapi 2 rides tutup (under construction). Melangkah masuk ke theme park ni memang lengang habis. Aku rasa staff theme park lagi ramai dari pengunjung. Good thing is we can play all rides without even queue but... not all 14 rides are made for adult. Total cuma 7 rides je yang aku boleh naik. Paling thrill Kamikaze ride, surf sambil meniarap atas alas span. Ride lain guna pelampung... dah biasa dah. Overall aku satisfied dengan park ni, each rides built nicely with cement not just steel, safety concerned at each rides dan kualiti air yang bersih. Kalau ada resort sure aku suggest taman ni untuk dept. dayout May lepas.

2 comments:

Zaza said...

Yo! Yo!
Finally an update!
Slmt Pengantin Baru...eheh...^_^

jijiepi said...

selamat pengantin baru gak,,,

ekekekkekek
;)

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger